torsdag 2 januari 2014

Så var man medelålders då eller…

Japp, där passerade den födelsedagen. Ännu en. Förbryllas ännu en gång på hur snabbt livet går och att hjulen rullar på fortare och fortare. Som om det går i nedförsbacke och hastigheten bara ökar. Rakt mot bergväggen. Är jag verkligen så här gammal?..Men jag var ju nyss 36. Nja, tecken börjar ju dyka upp. Bli allt mer klarare. De yttre är: - vart tog håret på huvet vägen eller..varför vill det växa på de mest otillgängliga ställen? - Jag tenderar att säga Va?..oftare..Hör jag sämre eller hör jag bara vad jag vill höra? - Hur många olika glasögon kan man ha? Och hur långt ute på nästippen går det att hänga dom? - Helförsäkrade tänder är ett bonus..tro mig! - Kroppsformen går sakta från storstrut till absolut flaska.. - Frekvensen av toalettbesök skjuter i höjden.. - Det börjar finnas mer och mer obekväma ställningar att arbeta i…endel gör mig yra.. - Om något inte vill som man själv vill…ryck hårdare….fumla…dra…det brukar inte hjälpa.. - Kallt har blivit kallare och varmt har blivit skönt! - Springer inte längre uppför backar utan ser fram emot att gå… Lite inre: - älskar mer och mer rutiner..hittar dom mest knepiga saker som skall göras i en speciell ordning..Min ordning! - när jag äntligen får ordet så skall folk lyssna..det kräver jag..med ålderns rätt!! - splittringen och gråskalan breder ut sig kring det mesta..allt blir mer och mer komplicerat…Sanningar suddas ut och tvivel breder ut sig! - placerar mig själv i ett hörne i restaurangen..så långt ifrån små barn det bara går.. - hör mig upprepa saker om och om igen… - bryter en rutin och hittar nya vägar..gläds åt det som ett litet barn.. - blir mer och mer fysisk..bara älskar att kramas..som om man vill hålla i något när det bär utför.. - tar fram album och frågar om barnen vill sitta och titta tillsammans… - skrattar hånfullt om någon föreslår att vi skall ligga i tält… Bara en skrapning på ytan av de saker som börjar göra sig mer och mer påmint i livet. Detta liv som är så fantastiskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar