söndag 21 februari 2010

Arbetshelg Gula Huset




Jaaa Äntligen var det dags för att åka till Gula Huset och dra sitt strå till stacken. Jag trodde att det inte skulle vara någon där när jag dök upp med där fick jag tjiii!. Både Carroline, Tomas, Kniv Johan och Staffan hade redan anlänt. Det var bara att sätta igång. Som tur var skapades det en samling med genomgång av läget. Det skulle flyttas möbler och annat till ett rum och ytterpanel skulle tas bort på yttersidan av huset. Jag fann min uppgift att göra detta och satte igång. Som tur är så finns det en charmig och snacksalig Staffan A som inte backar för att slänga käft och vrida lite på ord. Eftersom dagen hade som ett mantra av snö och skottning över sig bestämde vi att INTE få säga ordet SNÖ någon gång. Då skulle det bli en bestraffning i form utav utebliven kaffe eller att man tvingades att inte få kissa när man vill. Det var OK att bokstavera ordet SNÖ men inte säga det. Flera försök att lirka fram detta ord gjordes och några föll dit...Jag vill ändå plocka fram dagens citat av Staffan:
- målet med detta som vi gör är ju att träffas, kivas och ha det allmänt trevligt, skulle det också visa sig att vi får något gjort så är väll det som grädde på moset!!!
Jag tycker vi gör ett riktigt bra jobb och tror av hela mitt hjärta att det vi gör är en bra grej. Det blir ju inte bättre av att Oskarsson klanen tycker synd om oss och bjuder på glögg, kaffe och nybakade bullar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar