onsdag 24 februari 2010

Mizion impossible!!




Japp!!
Nu var det onsdag igen och imorgon är det torsdag och "Mizion Impossible" dag i Uddebo. En följetång är hur det skall gå att renovera Mizionshuset i Uddebo. Detta projekt har jag tagit på mig att göra varje torsdag och det är en del av min vardag. Det börjar med att jag sätter i mig en härlig frukost tillsammans med Borås Tidning och Svenska Dagbladet. Varmt kaffe och en macka med ost och något grönt brukar vara standard. Jag tar sedan och säger hejdå till hunden och resten av familjen för att sedan gå ut till min Citroen Jumpy och börja färden österut. Vad som möter mig är ett riktigt kallt hus. Jag tänder upp i kakelugnen, sätter på radion, tar på mig varma kläder och funderar på vad som skall hända härnest. Jag har brutit upp ett golv där jag har bytt några reglar och lagt ny isolering. Toalett golvet är också uppbrutet och inredningen är utsläng för att bytas. Nu har jag sågat upp köksgolvet för att frilägga sågspån som skall bäras ut och slängas. Det skall läggas ny isolering och dras nya vattenrör till toalett. Puh!! Vilket jobb. Imorgon hinner jag kanske bara slänga ut lite sågspån innan jag har turen att luncha med Tommy Lindskog på Hotellet. Därefter blir det mer arbete innan jag träffar Pettson och mer snack om Gula Fabriken. Därom stundar årsmöte med Gula Huset och mycket snack om vår förening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar