söndag 29 maj 2011

Mors Dag!!


Så vaknar vi upp ännu en gång till en egentillverkad konstruktion då vi skall lätta på plånboken för att tillfredställa samhällets kommersiella intresse av att ständigt köpa något för att hålla ekonomin vid liv. Det finns lika många tillfällen som dagar då vårt dåliga samvete får en törn av att inte räcka till. Vi handlar och slår in paket efter paket. Nu låter jag en smula bitter och tråkig och jag hoppas att jag inte framstår som att jag helt förkastar allt som har med att lyfta upp olika saker som skulle kunna hyllas. Tvärt om. Jag fullständigt älskar att göra folk och fä glada. Det är en utav de där saker som jag vet ger livet en mening. Det finns dock en variation av sådant som jag tycker är viktigt att lyfta. Denna dag är en dag som verkligen bör uppmärksammas. Mors Dag. Vad vore vi inte utan våra mödrar. Mammor går igenom skärselden vid sina födslar och ger liv. Mammor ammar och ger av sig själv. Mammor ställer fram mat på bordet och vaggar barn till sömns. Mammor försöker skydda sina barn när männen slåss på för makt och gränser. Mammor har alltid famnen öppen, hur gammal man än blir. I mammas ögon är man fortfarande ett barn. Idag lyfter vi på hatten och skänker både en tanke Och en handling till våra mödrar som likt cement håller tegelstenarna på platts. Tack mammor för att ni finns!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar